|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
>Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości, pod red. T. Borysa i P. Rogali
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Wrocław 2009
Zarządzanie personelem - określane także jako zarządzanie
kadrami lub zarządzanie kapitałem ludzkim - to współcześnie kluczowa determinanta
doskonalenia działania każdej organizacji. Jest to też jedna z najszybciej rozwijających
się dziedzin ciągle rozszerzającej się rodziny nauk o zarządzaniu, dziedzin o wybitnie
interdyscyplinarnym i złożonym charakterze. Ta interdyscyplinarność i złożoność generuje
bardzo obszerny i stale się powiększający obszar problemowy zarządzania personelem. Jest on
też prostą konsekwencją specyficznego przedmiotu zainteresowania tej dziedziny naukowej - są nim
ludzie występujący w roli zawodowej pracowników organizacji, którzy postrzegają lub postrzegać powinni
pracę zawodową jako jeden z najważniejszych wymiarów jakości życia człowieka. Przyjęty model czy styl
zarządzania personelem ma decydujący wpływ na poziom realizacji tego wymiaru, a także na inne wymiary
jakości życia. Rozpoznaniu tych podejść poświęcona jest właśnie ta praca.
|
|
|
SPIS
TREŚCI: |
|
|
|
Wstęp
- Zarządzanie personelem - zagadnienia wprowadzające
- Tadeusz Borys:
Edukacja dla zrównoważonego rozwoju jako wyzwanie globalne
- Tadeusz Listwan:
Współczesne tendencje w zarządzaniu kadrami organizacji
- Bartosz Bartniczak:
Pomoc na zatrudnienie i szkolenie jako jedna z kategorii pomocy publicznej
- Piotr Białowąs:
Zmiany w procesach zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście procesów restrukturyzacyjnych przedsiębiorstw
- Jan Kurowicki:
Idealny podwładny
- Magdalena Leszczyńska:
Empowerment jako nowoczesna forma zarządzania zasobami ludzkimi w filozofii TQM
- Krystyna Lisiecka, Tomasz Papaj:
Ocena zarządzania personelem w urzędach administracji publicznej z wykorzystaniem metody CAF
- Barbara Sujak-Cyrul, Sylwia Dudziak-Kamieniarz:
O możliwościach i znaczeniu kształcenia przyszłego personelu szkół w duchu kaizen - na przykładzie Pracowni Dydaktyki Fizyki
- Barbara Sujak-Cyrul, Monika Olejnik, Adam Jednoróg, Zbigniew Sierzchula:
Badanie uświadomionych potrzeb i barier edukacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie zarządzania jakością w celu ustalenia europejskiego standardu edukacji menedżera jakości w systemie studiów niestacjonarnych - analiza polskich doświadczeń i wyników badań
- Tadeusz Wawak:
Zarządzanie zatrudnieniem w szkole wyższej - rozważania modelowe
- Sławomir Wysocki:
Dobra administracja: kadry i motywacja, czyli co mówią urzędnicy i obywatele - oczekiwania i rzeczywistość
- Sabina Zaremba-Warnke:
Proekologiczne zarządzanie personelem
- Paweł Zawora:
Nowoczesne formy doskonalenia kadry zarządzającej
- Janusz Zymonik:
Badania nad świadomością projakościową studentów wrocławskich uczelni wyższych
- Kapitał ludzki - ocena, planowanie i rozwój
- Artur Kraus:
System gromadzenia i analizy danych czynnikiem rozwoju kapitału intelektualnego w zarządzaniu jakością
- Mieczysław Morawski:
Rozwój kapitału ludzkiego poprzez efektywne zarządzanie pracownikami wiedzy
- Franciszek Mroczko:
Koncepcja narracyjnej oceny kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
- Paweł Skowron:
Personel jako kryterium doskonalenia kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
- Elżbieta Skrzypek:
Rozwój i pomiar kapitału intelektualnego
- Agnieszka Sokołowska:
Doskonalenie zarządzania kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie - propozycje rozwiązań
- Katarzyna Szczepańska:
Dylematy pomiaru kapitału intelektualnego w systemie zarządzania jakością według PN-EN ISO 9001:2001
- Zarządzanie personelem a kultura organizacji
- Katarzyna Dajczak:
Projakościowa kultura organizacyjna w przedsiębiorstwach przemysłu stoczniowego
- Marian Kachniarz:
Praktyczne aspekty wdrażania metody CAF na przykładzie starostwa powiatowego w Kamiennej Górze
- Zbigniew Kłos:
Kulturowy aspekt zarządzania personelem w organizacjach
- Zofia Zymonik:
Kapitał duchowy w doskonaleniu zarządzania przedsiębiorstwem
- Zaangażowanie pracowników na rzecz doskonalenia organizacji
- Anna Balcerek:
Badanie zaangażowania pracowników jako narzędzie diagnozy i doskonalenia jakości zarządzania zasobami ludzkimi
- Marek Bugdol:
Zaangażowanie pracowników a doskonalenie jakości
- Robert Karaszewski, Barbara Jóźwik, Kamila Skrzypczyńska:
Komunikacja wewnętrzna a zaangażowanie pracowników
- Elżbieta Nawrocka:
Marketing wewnętrzny jako metoda motywowania personelu w sektorze usług hotelarskich
- Pracownik w sformalizowanym systemie zarządzania
- Joanna Ejdys:
Systemy zarządzania jakością, środowiskiem i bhp w świadomości pracowników
- Mariusz Giemza:
Proces szkolenia personelu w doskonaleniu systemu zarządzania jakością
- Bolesław Goranczewski, Daniel Puciato:
Znaczenie świadomości pracowników w normatywnych systemach zarządzania
- Grzegorz Kobyłko:
Metodologiczne problemy doskonalenia organizacji na podstawie nowych koncepcji zarządzania na przykładzie znormalizowanych systemów zarządzania
- Maciej Urbaniak:
Angażowanie pracowników w doskonalenie systemu zarządzania
- Klient wewnętrzny w zarządzaniu jakością
- Katarzyna Baranowska:
Oczekiwania pracowników w stosunku do komunikacji wewnętrznej (studium przypadku)
- Małgorzata Chojnacka:
Znaczenie pracowników przedsiębiorstw
projakościowych i ich wpływ na doskonalenie jakości wytwarzanych wyrobów
- Marek Jarzębiński:
Determinanty satysfakcji pracowników w modelu doskonałości EFQM
- Romulad Kolman:
Potencjał kadrowy organizacji
- Jerzy Korczak, Kinga Kijewska:
Zadowolenie klienta wewnętrznego warunkiem sukcesu firmy usługowej
- Sławomir Miedziarek, Hieronim Suterski:
Satysfakcja klienta wewnętrznego w świetle badań na przykładzie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie
- Dobre praktyki w zarządzaniu personelem
- Joanna Bilińska:
Badania satysfakcji pracowników na przykładzie Volkswagen Motor Polska
- Tomasz Brzozowski:
Dobre praktyki w zarządzaniu personelem stosowane w przedsiębiorstwach społecznie odpowiedzialnych
- Zenon Foltynowicz, Marta Purol:
Dobre praktyki Wydziału Towaroznawstwa AE w Poznaniu (laureata Wielkopolskiej NagrodyJakości 2007) w zarządzaniu kadrami
- Ryszard Jankowiak:
Szkolenie i doskonalenie personelu jako komponent zarządzania jakością w niepublicznych zakładach ochrony zdrowia
- Joanna Jończyk:
Motywowanie pracowników medycznych doświadczenia badawcze
- Sławomir Mędrek:
Praca grupowa jako narzędzie zwiększające efektywność zarządzania organizacją na przykładzie Volkswagen Motor Polska sp. z o.o
- Piotr Rogala:
Zarządzanie personelem - doświadczenia finalistów Polskiej Nagrody Jakości
- Stanisław Tkaczyk:
Zarządzanie personelem w jednostce badawczo-rozwojowej
|
| |
| |