|
|
|
|
|
|
|
|
Opis kariery naukowej (rok zatrudnienia,
realizowane prace itp.)
| |
|
|
|
Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, kierunek: Ekonomia, specjalność:
Polityka i Zarządzanie Ochroną Środowiska. Na koniec studiów została wyróżniona
listem gratulacyjnym rektora AE za bardzo dobre wyniki w nauce. Na piątym roku studiów rozpoczęła
współpracę z Katedrą Polityki i Ekonomiki Ochrony Środowiska (m.in. prowadząc zajęcia na
podstawie umowy-zlecenia).
Od ukończenia studiów pracuje w Katedrze Zarządzania Jakością i Środowiskiem.
29.10.2004. uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych; rozprawa doktorska pt.
Marketing ekologiczny jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju, promotor:
prof. zw. dr hab. Tadeusz Borys; rozprawa została wyróżniona nagrodą Rektora AE.
Efektem dotychczasowej pracy naukowej poświęconej tematyce marketingu ekologicznego oraz statystyki
jest kilkadziesiąt publikacji (referatów, artykułów oraz współautorstwo trzech skryptów),
czynny udział m.in. w kilkunastu międzynarodowych konferencjach naukowych, a także materiały
opracowane przy realizacji projektów badawczych Katedry Zarządzania Jakością i Środowiskiem.
Opracowała również program i prowadzi wykłady z przedmiotu Marketing ekologiczny i modele konsumpcji.
Jest także redaktorem i współautorem podręcznika pt. Marketing ekologiczny, przygotowanego dla tego przedmiotu.
|
|
|
Zainteresowania naukowe
| |
|
|
|
Marketing ekologiczny i wykorzystanie
metod statystycznych w realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju.
|
|
|
Najważniejsze publikacje
| |
|
|
|
Zobacz:
informacje o dorobku dr S. Zaremby-Warnke w bazie publikacji pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Wybrane publikacje
- Konsumeryzm a procesy integracji i dezintegracji, w:
Ekonomia i Prawo: Procesy integracyjne i dezintegracyjne we współczesnej gospodarce część 2, Tom VIII, nr 1/2012, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s. 73-87.
- Orientacja na potrzeby proekologicznego konsumenta, w: Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, pod red. T. Borysa i P. Rogali, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
» więcej
- Realizacja zasad edukacji ekologicznej na zajęciach z przedmiotu marketing ekologiczny i modele konsumpcji, w: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju (tom IV). Edukacja dla ładu środowiskowego, pod red. B. Bartniczaka i S. Zaremby-Warnke, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok-Wrocław 2010.
» więcej
- OKO-TEST — źródło informacji o proekologicznych produktach, w: Gospodarka a Środowisko, pod red. T. Borysa, Prace Naukowe nr 22 Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
» więcej
- Korzyści oferowane odbiorcom w programach kształtujących proekologiczny styl życia, w: Gospodarka a Środowisko, pod red. T. Borysa, Prace Naukowe nr 1185 Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
» więcej
- Wykorzystanie marketingu w realizacji zrównoważonego rozwoju, w: Problemy interpretacji i realizacji zrównoważonego rozwoju, pod red. B. Poskrobki i G. Dobrzańskiego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok 2007.
- Marketing ekologiczny i modele konsumpcji, w: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, pod red. T. Borysa, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2006.
» więcej.
- Promocja w przedsiębiorstwach proekologicznych, w: Gospodarka a Środowisko, pod red. T. Borysa, Prace Naukowe nr 1075 Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
» więcej
- Analiza współzależności, w: Metody statystyczne, Skrypt pod red. Z. Bobowskiego, T. Borysa, A. Zielińskiej, AE Wrocław (przygotowywany do druku).
- Marketing ekologiczny (redaktor i współautor), Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu. Wrocław 2004.
- Proekologiczna dystrybucja jako instrument marketingu ekologicznego, w: Zeszyt naukowy Katedry Zarządzania Jakością i Środowiskiem, Jelenia Góra 2003.
» więcej
- Marketing ekologiczny a jakość życia, w: Jakość życia w perspektywie nauk humanistycznych, ekonomicznych i ekologii, pod red. J. Tomczyk-Tołkacz (red.), Jelenia Góra 2003.
» więcej
- Marketing ekologiczny odpowiedź na proekologiczne potrzeby konsumentów, w: Zarządzanie i Marketing, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 936, Wrocław 2002.
- Marketing ekologiczny a instrumenty ekonomiczne w ochronie środowiska, w: Instrumenty rynkowe w ochronie środowiska, pod red. S. Czai, Biblioteka "Ekonomia i Środowisko" nr 29, Jugowice-Wrocław 2002, s. 464-473.
- Marketing ekologiczny, w: Proekologiczne Zarządzanie Przedsiębiorstwem, pod red. G. Kobyłko, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2000.
» więcej
- Potrzeba czystego środowiska a zrównoważony rozwój. w: Ekonomia a zrównoważony rozwój (t. 2), pod red. F. Piontka, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2001, s. 151-156.
- Kształtowanie ekologicznych cech produktów zgodnie z potrzebami konsumentów., w: Ekologia wyrobów (materiały konferencyjne) Katedra Technologii i Ekologii Wyrobów Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 17-18 maja 2000 r.
- Marketing w ochronie środowiska, Międzynarodowa Konferencja Naukowa Europejskie Forum Ekologiczne '98. Studia i materiały t. XVI, nr 1-2, 1998, Instytut
Badań i Ekspertyz Naukowych, Gorzów Wlkp.-Barlinek 21-22 kwietnia 1998 r.
- Program Ekozespołów w województwie jeleniogórskim, w: Edukacja ekologiczna Program Ekozespołów, Regionalny Ośrodek Ekorozwoju, Jelenia Góra 1997.
- Ekologia produktów a idee zielonego konsumeryzmu, Materiały konferencji naukowej Ekologia wyrobów (materiały konferencyjne), Katedra Technologii i Ekologii Wyrobów Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 8-9 maja 1997 r.
- Promocja produktów przyjaznych dla środowiska jako instrument ekomarketingu, w: Ekologia wyrobów, pod red. W. Adamczyka, Katedra Technologii i Ekologii Wyrobów Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 25-26 września 2003.
|
|
|
Inne
| |
|
|
|
W roku 1995 rozpoczęła współpracę z Fundacją Karkonoską proekologiczną
organizacją pozarządową. Od listopada 1997 do padziernika 1998 pełniła funkcję
regionalnego koordynatora Programu Ekozespołów, propagującego ekologiczny styl życia.
Od 1997 r., jest członkiem Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych.
Brała udział w wielu kursach i szkoleniach m.in. "Ochrona środowiska w kontekście integracji
Polski z Unią Europejską", "Sztuka negocjacji w praktyce".
11.06.2013 r. ukończyła dwuletnie studia magisterskie w Hochschule Zittau/Görlitz w zakresie
specjalistycznych tłumaczeń ekonomicznych języków polskiego i niemieckiego.
|
| |
| |