|
|
Konferencja "Zarządzanie Jakością i środowiskiem"
|
|
Pliki do pobrania:
Program konferencji
|
|
|
|
16 listopada 2005 r. w hotelu Jan
w Wojcieszycach odbyła się konferencja pt. Zarządzanie jakością i środowiskiem. Była to już V konferencja pod tym tytułem zorganizowana przez Katedrę Zarządzania Jakością i Środowiskiem. Dzięki dobrej "marce", aktualnej tematyce i interesującej formule na konferencję przybyło liczne grono zainteresowanych osób.
Tematem przewodnim konferencji była dokumentacja znormalizowanych systemów zarządzania. Program konferencji obejmował trzy sesje.
Sesja 0 miała na celu przedstawienie podstawowych informacji o systemie zarządzania jakością i środowiskiem. Sesję prowadzili mgr Paweł Skowron i mgr Tomasz Brzozowski. W roli eksperta wystąpiła Pani Iwona Morończyk dyrektor firmy DEKRA Polska Sp. z o.o., która przedstawiła praktyczne aspekty wdrażania znormalizowanych systemów zarządzania.
W sesji I pt. Dokumentacja systemów zarządzania swoje referaty wygłosili: prof. Tadeusz Borys, dr Piotr Rogala, studenci specjalności Zarządzanie Jakością i środowiskiem,
a także zaproszeni goście:
Pan Zbyszek Puchalski z firmy Det Norske Veritas
Pani Iwona Morończyk z firmy DEKRA Polska, Pan Ludwik Królas
z Ośrodka Kawlifikacji Jakości Wyrobów SIMPTEST
W sesji II pt. Dokumentacja zbędna biurokracja czy pomocne rozwiązanie, prowadzona była dyskusja panelowa z udziałem zaproszonych gości. Były to osoby zajmujące się systemami zarządzania w praktyce i reprezentowali:
1) świat biznesu i takie firmy jak:
VW Motor Polska Sp. z o.o. w Polkowicach,
JZO Sp. z o.o. w Jeleniej Górze,
PMPoland S.A. w Jeleniej Górze,
2) administracją publiczną, czyli:
Urząd Miasta w Dzierżoniowie,
Urząd Miasta w Zgorzelcu,
Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni,
3) firmy certyfikująca i konsultingowe, takie jak:
Det Norske Veritas,
Dekra Polska,
Ośrodek Kwalifikacji Jakości Wyrobów SIPMTEST z Poznania.
W czasie ożywionej dyskusji uczestnicy konferencji próbowali znaleźć odpowiedź na następujące pytania:
- Czy dokumentacja jest złem koniecznym w systemach zarządzania?
- Dlaczego tak wiele osób narzeka na biurokrację w ramach systemów zarządzania?
- Czy nie ma w tych narzekaniach chociaż odrobiny racji?
- Czy wszystkie wymagane w systemach rozwiązania z zakresu nadzoru nad dokumentacją i zapisami są bezdyskusyjnie przydatne dla każdej organizacji?
- Co zrobić, aby pracownicy nie tylko stosowali, ale także polubili politykę, księgę, procedury, itp.?
- Jakie działania podjąć, żeby dokumenty były zrozumiałe i przydatne?
- Jakie dobre praktyki z tego zakresu możecie Państwo zaproponować?
Organizatorzy konferencji Zarządzanie Jakością i Środowiskiem
pragną podziękować wszystkim organizacjom,
które udzieliły wsparcia finansowego, organizacyjnego i merytorycznego,
(UMiG w Bogatyni, PPHU Młynpol Sp.j., Hotel JAN, PMPoland S.A.)
a także tym osobom, które przyjęły zaproszenie
i zechciały zabrać głos w formie referatu i dyskusji panelowej.
Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za liczne przybycie.
|
Pliki do pobrania
Program konferencji
| |
| |