|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
>Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, pod red. T. Borysa i P. Rogali
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,
Wrocław 2011
Wśród ośmiu zasad zarządzania jakością orientacja na klienta ma szczególne znaczenie,
ponieważ sens tej zasady wynika wprost z definicji jakości. Powszechnie dzisiaj przyjmuje się, że
jakość jest to stopień spełnienia wymagań klienta. Tak więc
zadzanie jakością to działanie, które ma polegać na rozpoznawaniu potrzeb i oczekiwań
klientów, a następnie na takim prowadzeniu działalności biznesowej, które
pozwoli nie tylko spełnić te wymagania, ale nawet je przekroczyć, tworząc dodatkowe impulsy
dla wzrostu satysfakcji klienta i kapitału jego lojalności.
artykuły prezentowane w niniejszej publikacji podlegały nie tylko procesowi recenzowania,
ale ich ostateczna postać została w dużej mierze ukształtowana także dzięki dyskusjom naukowym prowadzonym
podczas konferencji
Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, która odbyła
się w październiku 2010 r. w Piechowicach.
|
|
|
SPIS
TREŚCI: |
|
|
|
Wstęp
- Roman Batko:
Między świątynią a lunaparkiem - muzeum na drodze doskonalenia jakości
- Urszula Bąkowska-Morawska:
Obsługa klienta w strategii doskonałości operacyjnej na przykładzie usług hotelarskich
- Piotr Białowąs:
Wybrane mikro- i makroekonomiczne zjawiska gospodarcze a orientacja na klienta współczesnych przedsiębiorstw
- Tadeusz Borys:
Klient jako "początek" i "koniec" prowadzonej działalności
- Tomasz Brzozowski:
Oczekiwania i zadowolenie klienta jako wyznaczniki kierunków doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania
- Marek Bugdol:
Koncepcja klienta wewnętrznego - społeczne problemy praktycznej implementacji
- Małgorzata Chojnacka:
Wybrane aspekty pomiaru satysfakcji klienta - studium teoretyczno-empiryczne
- Marta Chudykowska:
Perspektywa klienta w wybranych koncepcjach pomiaru osiągnięć przedsiębiorstwa
- Anna Dobrowolska, Wiesław Dobrowolski:
Wpływ technologii informatycznej na jakość procesu usługowego i na klienta
- Beata Domańska-Szaruga:
Jakość w sferze usług bankowych
- Joanna Dziadkowiec, Urszula Balon:
Model zapewnienia satysfakcji klientów wewnętrznych i zewnętrznych w organizacji
- Joanna Ejdys:
Benchmarking personalny narzędziem doskonalenia się nauczyciela akademickiego
- Zenon Foltynowicz, Marta Purol:
Ocena usługi edukacyjnej
- Bartosz Fortuński:
Wpływ systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001 na zadowolenie klientów na przykładzie organizacji z branży elektroenergetycznej
- Daniel Gach:
Założenia i uwarunkowania procesu współuczestnictwa klientów w funkcjonowaniu firmy
- Mariusz Giemza:
Motywowanie klienta wewnętrznego w organizacjach zarządzanych systemowo
- Magdalena Graczyk, Krzysztof Witkowski:
Jakość usług wodno-kanalizacyjnych
- Tomasz Greber:
Audyt drugiej strony jako badanie zadowolenia klienta i szansa na rozwój
- Piotr Grudowski:
Możliwości wykorzystania modeli doskonałości w systemach zarządzania jakością wyższych uczelni
- Marek Jarzębiński:
Rola znakowania i certyfikacji systemów jakości w procesie spełnienia wymagań klienta na przykładzie branży hotelarskiej
- Maja Jedlińska:
Kształtowanie relacji z klientami w działaniach przedsiębiorstw
- Bartłomiej Jefmański:
Pomiar i ocena jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych - aspekty metodologiczne i przykłady zastosowań
- Joanna Jończyk:
Ocena satysfakcji pacjenta w kontekście jakości opieki zdrowotnej
- Marian Kachniarz:
Orientacja na klienta w powiatach dolnośląskich
- Zbigniew Kłos:
O zadowoleniu klientów sektora dóbr szczególnych
- Grzegorz Kobyłko:
Możliwości wykorzystania wiedzy o nabywcy w doskonaleniu procesów w łańcuchu dostaw na przykładzie sektora farmaceutycznego
- Olga Kocot-Barabasz:
Uczestnictwo i informowanie jako formy oddziaływania administracji publicznej na zadowolenie klientów
- Romuald Kolman:
Kwalitologia konsumencka
- Ewa Konarzewska-Gubała:
Orientacja na studenta i absolwenta w projektowaniu programów studiów na podstawie efektów uczenia się
- Marta Kusterka-Jefmańska, Bartłomiej Jefmański:
Zastosowanie metody IPA w badaniu jakości usług edukacyjnych szkoły wyższej
- Krystyna Lisiecka:
O strategii przedsiębiorstw zorientowanych na wartość dla klienta
- Jacek Łuczak:
Wykorzystanie metod i technik zarządzania jakością dla zapewnienia satysfakcji klientów na przykładzie dostawców z branży motoryzacyjnej
- Alina Matuszak-Flejszman:
Wpływ wymagań klienta i innych zainteresowanych stron na doskonalenie systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z wymaganiami normy ISO 14001
- Mieczysław Morawski:
Obsługa klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej na przykładzie hotelu. Znaczenie czynnika personalnego
- Tomasz Papaj, Ewa Czyż-Gwiazda:
E-administracja publiczna orientacją na klienta (obywatela) na przykładzie projektu SEKAP
- Stanisław Popek, Jarosław Świda:
Jakość procesu kształcenia w szkole wyższej - propozycja determinant i próba oceny
- Monika Radzymińska, Dominika Jakubowska:
Próba zidentyfikowania profilu potencjalnego nabywcy mięsa w obliczu informacji o zagrożeniu
- Piotr Rogala:
Badanie satysfakcji klientów przez urzędy administracji samorządowej
- Magdalena Rojek-Nowosielska:
Zasady społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw z perspektywy klienta
- Edyta Ropuszyńska-Surma, Urszula Ropuszyńska-Hanuza:
Klienci usług sieciowych w energetyce
- Paweł Skowron:
Wybór klientów metoda AHP (Analytic Hierarchy Process) na przykładzie przedsiębiorstwa z branży spożywczej
- Elżbieta Skrzypek:
Uwarunkowania jakości klienta w realiach nowej ekonomii
- Agnieszka Sokolowska:
Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa - w kierunku uczciwego traktowania klienta
- Elżbieta Aleksandra Studzińska:
Wykorzystanie metod badań satysfakcji klientów banku
- Barbara Sujak-Cyrul, Sylwia Dudziak-Kamieniarz:
Postrzeganie klienta w edukacji a koncepcja nowego zarządzania publicznego - cześć 1: Tło ekonomiczne, pedagogiczne i prawne
- Barbara Sujak-Cyrul, Sylwia Dudziak-Kamieniarz:
Postrzeganie klienta w edukacji a koncepcja nowego zarządzania publicznego - część 2: Obraz wyłaniający się z dostępnej nauczycielom literatury naukowej
- Katarzyna Szczepańska:
Klient w teorii i praktyce zarządzania jakością
- Tomasz Taraszkiewicz, Dariusz Kuczyński:
Orientacja na klienta i dobre praktyki w kształtowaniu relacji na rynku pracy
- Stanislaw Tkaczyk, Jolanta Koluda:
Komunikacja jako czynnik kształtujący lojalność klientów w sektorze usług telekomunikacyjnych
- Maciej Urbaniak:
Działania podejmowane przez przedsiębiorstwa doskonalące systemy zarządzania jakością w zakresie budowania relacji z klientami na rynku B2B
- Wioletta Wereda:
Ocena satysfakcji klienta po wprowadzeniu innowacyjnej usługi przez MPK w Siedlcach
- Jarosław Witkowski, Maja Kiba-Janiak:
Jakość życia mieszkańców jako kryterium budowy modelu referencyjnego logistyki miejskiej
- Grażyna Paulina Wójcik:
Zarządzanie relacjami z klientami jako czynnik przewagi konkurencyjnej w energetyce
- Sabina Zaremba-Warnke:
Orientacja na potrzeby proekologicznego konsumenta
- Janusz Zymonik:
Klient w modelach oceny opiniodawczej
- Krzysztof Zymonik:
Prawo konsumenta do informacji o produkcie w sprzedaży konsumenckiej
- Zofia Zymonik:
Klient i wartość tworzona dla niego w organizacji
- Arkadiusz Żolnierzak:
Orientacja na klienta jako podstawowe kryterium działalności firmy Lantmannen Unibake Poland Sp. z o.o.
|
| |
| |