W dniach 13-15 czerwca 2012 r. odbyła się
, w ramach którego poszczególne
edycje poświęcone są kolejnym kryteriom Modelu Doskonałości EFQM.
Pierwsza konferencja odbyła
się w
2006 roku pod hasłem
Przywództwo na rzecz doskonałości,
druga w 2008 roku i dotyczyła zagadnień
związanych z
Zarządzaniem personelem, a trzecią w 2010 roku poświęcono problemom
Orientacji na klienta.
Temat czwartej edycji dotyczył:
Orientacji na wyniki jako kryterium doskonałości.
Organizatorem konferencji, tak jak poprzednich naszych spotkań, była Katedra Zarządzania
Jakością i Środowiskiem
Jeleniogórskiego Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki
Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Konferencja zgromadziła ponad 100 uczestników rekrutujących się z wyższych uczelni,
sektora administracji publicznej i sektora biznesu.
Jesteśmy przekonani, że atutem konferencji była jej lokalizacja.
Odbyła się
ona w przepięknym miejscu Karkonoszy w obiektach konferencyjnych
Hotelu "Las"
w Piechowicach
(dla osób korzystających z publicznych środków komunikacji zapewnimy
transport z i do Jeleniej Góry).
Po konferencji opublikowane zostaną w formie wydawnictwa zwartego materiały, przedstawiające jej wyniki merytoryczne.
Szczegółowe
informacje dotyczące konferencji są zawarte w pierwszym komunikacie.
Celem konferencji była próba odpowiedzi na pytania:
czy i jak w praktyce realizowana jest w organizacjach zasada orientacji na wyniki?
czy organizacje potrafią zdefiniować kluczowe wyniki swojej działalności i mierzyć je za pomocą odpowiednich metod i narzędzi?
czy zarządzanie jakością wpływa na wyższą skuteczność i efektywność działania organizacji?
Zakres tematyczny konferencji obejmował między innymi takie zagadnienia jak:
skuteczność i efektywność sformalizowanych systemów zarządzania,
pomiar jakości życia,
monitorowanie i pomiar procesów,
określanie celów i pomiar stopnia ich realizacji,
koszty jakości,
metody statystyczne,
badanie satysfakcji pracowników,
analiza danych dotyczących satysfakcji klientów,
monitorowanie wpływu organizacji na środowisko i społeczności,
kluczowe wyniki działalności w administracji publicznej,
raportowanie o działalności i wynikach organizacji,
samoocena, certyfikacja, nagrody jakości,
określanie poziomów dojrzałości organizacji.