W dniach 18-21 października 2009 roku odbyła się
w Piechowicach koło Szklarskiej Poręby kolejna ogólnopolska
konferencja pod hasłem: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju.
Konferencja Edukacja dla zrównoważonego rozwoju odbyła się w przepięknym miejscu Karkonoszy w obiektach
konferencyjnych
Hotelu Las w Piechowicach.
Do pobrania: Program konferencji (ostateczna wersja)
Podstawowe informacje o Konferencji:
Termin: 18-21 października 2009 r.
Miejsce: Hotel LAS, Szklarska Poręba
Opłata: 750 zł (pokrywa wszystkie koszty uczestnictwa w Konferencji)
Nr konta: Bank Zachodni WBK 34 1090 1997 0000 0005 2800 0070 dopisek: edukacja 2009
Harmonogram Konferencji::
30.04.2009 r. Zgłoszenie udziału w Konferencji wraz z tematem referatu / prezentacji / posterów
15.05.2009 r. Wniesienie opłaty konferencyjnej
31.05.2009 r. Przesłanie II komunikatu (w tym wymogów edytorskich)
15.09.2009 r. Przesłanie pełnego tekstu referatu
30.09.2009 r. Przesłanie III komunikatu
18-21.10.2009 r. KONFERENCJA
Komitet Organizacyjny Konferencji:
Prof. Tadeusz Borys przewodniczący (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Państwowa Rada Ochrony Środowiska)
Prof. Bazyli Poskrobko wiceprzewodniczący (Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, Państwowa Rada Ochrony Środowiska)
Dr Tadeusz Pindór wiceprzewodniczący (Europejskie Stowarzyszenie Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych)
Organizator Konferencji:
Katedra Zarządzania Jakością i Środowiskiem
Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Współorganizatorzy Konferencji:
Deutsch-Polnisches Netzwerk Wissenschaftler für nachhaltige Entwicklung Polsko-Niemiecka Sieć Naukowców na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju
Europejskie Stowarzyszenie Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych Oddział Polski
Grupa robocza Edukacja dla zrównoważonego rozwoju Państwowej Rady Ochrony Środowiska
Katedra Gospodarowania Środowiskiem i Turystyki Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku
Zakres tematyczny Konferencji:
- nowe paradygmaty rozwoju jako przedmiot edukacji na różnych poziomach
i w różnych formach systemu edukacyjnego odpowiedzi edukacyjne na koncepcje
zrównoważonego, trwałego i samopodtrzymującego rozwoju; sposoby ujawniania
nowych paradygmatów rozwoju w systemie edukacji;
- edukacja dla zrównoważonego rozwoju jako cel strategiczny i
przedmiot strategii na poziomie globalnym, europejskim, krajowym,
regionalnym i lokalnym; problem ciągłości systemu edukacji dla zrównoważonego
rozwoju na różnych poziomach kształcenia; zrównoważony rozwój jako ład zintegrowany
i konsekwencje tej interpretacji dla edukacji dla zrównoważonego rozwoju;
- podstawy aksjologiczne edukacji dla zrównoważonego rozwoju aksjologia rozwoju
w programach kształcenia, problem rozmytej aksjologii w systemach
edukacyjnych; rozszerzona wizja edukacji dla zrównoważonego rozwoju
a egocentryczna rzeczywistość;
- rola kultury w edukacji dla zrównoważonego rozwoju;
kultura jako łącznik systemów wartości z edukacją; przesłania
edukacyjne dla różnych sfer kultury w ramach koncepcji zrównoważonego
rozwoju; edukacja dla zrównoważonego rozwoju a środki masowego przekazu;
- edukacja w kształtowaniu ładu środowiskowego: cele i zadania
edukacji ekologicznej; realizacja celów Narodowej strategii edukacji
ekologicznej; edukacja formalna i nieformalna; ocena spójności edukacji
ekologicznej; dobre praktyki dydaktyczne w zakresie edukacji ekologicznej (programy, sylabusy),
edukacyjne cele systemu obszarów chronionych itp.;
- edukacja w kształtowaniu ładu społecznego: cele i zadania edukacji
społecznej dla zrównoważonego rozwoju (edukacja na rzecz budowy społeczeństwa
obywatelskiego, cechy społeczeństwa zrównoważonego, edukacja w zakresie integracji
społecznej i minimalizacji wykluczenia społecznego, problemy integracji edukacji dla zrównoważonej
jakości życia z edukacją dla zrównoważonego rozwoju, rola sektora pozarządowego i
partnerstwa międzysektorowego w edukacji itp.), cele, zadania i dobre praktyki dydaktyczne (programy, sylabusy);
- edukacja w kształtowaniu ładu ekonomicznego: edukacja ekonomiczna
dla zrównoważonego rozwoju (ekonomia środowiskowa i ekologiczna, edukacja w
zakresie: zrównoważonej produkcji i konsumpcji, zrównoważonego rozwoju turystyki,
zrównoważonego transportu, zrównoważonej gospodarki energetycznej, zrównoważonej gospodarki
wodnej, zrównoważonej gospodarki leśnej, zrównoważonej gospodarki przestrzenią, dobre zarządzanie itp.);
cele, zadania i dobre praktyki dydaktyczne (programy, sylabusy).
Cele Konferencji:
- Ocena zaawansowania realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej Strategii Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju.
- Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji celów Dekady na tle doświadczeń innych krajów europejskich.
- Wymiana dobrych praktyk w zakresie edukacji dla zrównoważonego rozwoju w celu podniesienia atrakcyjności, skuteczności i spójności edukacji formalnej i nieformalnej na różnych poziomach kształcenia i przy wykorzystaniu różnych form partnerstwa międzysektorowego.
- Sformułowanie konkretnych rekomendacji sprzyjających realizacji celów Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju.
Adres do korespondencji:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki
Katedra Zarządzania Jakością i Środowiskiem
ul. Nowowiejska 3, 58-500 Jelenia Góra
tel.: 075 75 38 257, fax: 075 75 38 357
Osoby do kontaktu:
dr Anetta Zielińska, 606 623 443
dr Bartosz Bartniczak, 601 959 352
dr Tomasz Brzozowski, 504 124 361
Skrzynka pocztowa Konferencji: edukacja2009@gmail.com
Partnerzy Konferencji: